Těžký tank Neubaufahrzeug
Těžký tank "Neubaufahrzeug"

Stručný popis
Celkem bylo vyrobeno 5 prototypů tohoto těžkého tanku Neubaufahrzeug. Tři byly vyrobeny s věží Rheinmetall a dva s věží Krupp. Tři tanky se dočkaly bojového nasazení v Norsku v roce 1940, z nichž byl jeden zničen a zbylé dva byly koncem roku staženy z akce.
Technické údaje
| Země původu | Německo |
| Výrobce |
Rheinmetall-Borsig Krupp |
| Rok výroby | 1935 |
|
Osádka |
7 mužů |
| Bojová hmotnost | 23 000 kg |
| Délka | 66 000 mm |
|
Šířka |
2 190 mm |
|
Výška |
2 980 mm |
| Pancíř | od 13 do 20 mm |
|
Dojezd na silnici |
120 km |
| Dojezd v terénu |
|
|
Výzbroj |
75 mm kanon KwK 37 L/24 nebo 105mm kanon KwK L/28 spřažený s 37mm kanonem Pak L/45 3x 7,92 mm kulomet MG 13 |
| Náměr děla | - 12° až +22ý° |
| Zásoba munice |
80 nábojů pro kanon ráže 75 mm nebo 105 mm 50 nábojů pro kanon ráže 37 mm 6 000 nábojů pro kulomety |
| Rádio |
|
|
Pohon |
kapalinou chlazený 12-válcový Maybach HL 108TR (206 kW) |
| Max.rychlost na silnici | 25 km/hod |
